Topical Authority czyli nowoczesne pozycjonowanie!
Podnoszenie jakości treści publikowanych w sieci jest dzisiaj jedną z najskuteczniejszych i najczęściej stosowanych metod pozycjonowania. Tego rodzaju koncepcja narodziła się w świecie ekspertów SEO i pomimo pewnych niespójności od strony czysto technicznej, stała się jedną z najrozsądniejszych strategii tworzenia contentu użytkowego. Generuje ona niebywałe efekty i niektórzy specjaliści okrzyknęli ją nawet przyszłością pozycjonowania. O czym mowa? Dzisiaj porozmawiamy sobie o roli “Autorytetu Tematycznego” czyli idei Topical Authority.
Topical Authority, a cóż to takiego?
Jak już wspomnieliśmy wyżej Topical Authority to pewnego rodzaju idea przeprowadzania procesów pozycjonowania stron internetowych, która mówi o tym, żeby tworząc treści dla konkretnej witryny stać się ekspertem w danej dziedzinie, której ona dotyczy lub za takiego uchodzić. Przekazując najbardziej wartościową wiedzę dla użytkowników odwiedzających witrynę, pisząc wyczerpująco na dany temat, stajesz się autorytetem w danym temacie. Przekłada się to później na coraz wyższy ruch na stronie i większe zaufanie ze strony użytkowników. Ma to bezpośrednio wpływ na przyrost mocy witryny w algorytmach, a co za tym idzie lepsze pozycjonowanie w rankingach wyszukiwarek. Koncepcja ta bazuje na poziomie optymalizacji stron internetowych pod względem SEO i wymaga gruntownego przedstawienia tematu, a także wykorzystania dużej ilości pojęć związanych z konkretnym blogiem lub stroną internetową.
A jak do tego doszło?
Nie ma dokładnej daty określającej kiedy zagadnienie Topical Authority weszło do powszechnej świadomości osób zajmujących się pozycjonowaniem i stało się tematem branżowej dyskusji. Uważa się, że pojawiło się i rozwinęło, jako poboczna gałąź prac nad algorytmami sztucznej inteligencji (AI). Szczególnie ważne w tym kontekście są dwa najważniejsze algorytmy Google czyli Panda i Koliber.
Pierwszy z nich praktycznie ukształtował dzisiejsze znaczenie treści w SEO, uwzględniając ją w dobieraniu wyników, natomiast drugi odpowiada, przede wszystkim, za pogłębioną analizę informacji zawartych w treści stron internetowych. To właśnie dzięki algorytmom Panda i Koliber specjaliści SEO zwrócili się ku jakości publikowanych treści, jako głównemu czynnikowi wpływającemu na pozycję witryny w rankingu wyszukiwarek.
Kolejne aktualizacje robotów indeksujących ciągle podnoszące poprzeczkę odnośnie do jakości treści, wymusiły wykształcenie się omawianej filozofii pozycjonowania, której trzymanie się pozwala długofalowo wspierać marketing, uwzględniając przy tym wszystko, co sugeruje Google.
Jak korzystać z Topical Authority w pozycjonowaniu?
Przeznaczeniem wyszukiwarek internetowych jest dostarczyć klientom (czyli szukającym) konkretnych informacji. Żeby spełniały swoje zadanie, informacje te powinny być dopasowane do intencji szukających. Najlepiej jeśli będą zarówno podane w przystępny sposób, jak i wiarygodne oraz rzetelne. Dobieranie wyników w Google właśnie tak wygląda i chcąc się wpasować w te wymogi, trzeba zadbać o odpowiednio przygotowany content.
Zatem poniżej w skondensowanej formie mamy kilka porad dla osób chcących tworzyć treści zgodnie z tą filozofią:
- trzymaj się swojej niszy, pisz merytorycznie i rzetelnie – jeśli prowadzisz bloga o gotowaniu i to jest coś na czym się znasz, skup się na publikowaniu eksperckich treści właśnie w tej tematyce, a nie na pisaniu o wszystkim i o niczym jednocześnie,
- odpowiednio dobieraj słowa kluczowe – dobieraj frazy spójne z Twoją niszą i tematami, które będziesz później w niej poruszać,
- podejmuj tematy w sposób wyczerpujący – twórz obszerne artykuły eksperckie, dziel się wiedzą i buduj swój autorytet jako eksperta w danej dziedzinie,
- staraj się spełniać intencje użytkowników – osoby poszukujące wiedzy w internecie najczęściej wpisując wybrane frazy w wyszukiwarkę robią to z konkretną intencją; jej dobre odczytanie i powiązanie z odpowiednimi frazami kluczowymi, jest istotnym elementem tak pozycjonowania samego w sobie, jak i Topical Authority,
- zadbaj o logiczną i praktyczną strukturę treści – weź pod uwagę całą dotychczas zdobytą wiedzę o SEO i zaplanuj architekturę treści; pamiętaj o linkowaniu wewnętrznym i zewnętrznym, odpowiednim doborze fraz (long-tail, semantycznych słów kluczowych LSI) i nagłówków.
Topical Authority – czy warto?
Topical authority nie jest wyrażane żadnym wskaźnikiem, nie da się więc go zmierzyć. Jest jedynie pewną ideą dotyczącą tworzenia treści i postrzegania ich przez wyszukiwarkę. Od strony praktycznej, to po prostu solidny zbiór dobrych praktyk, które warto stosować i które nie tracą na swojej aktualności, gdyż Google nie zamierza w swojej wyszukiwarce rezygnować z oceniania jakości treści. Jest wręcz odwrotnie, z roku na rok kładzie na to coraz większy nacisk. Samo Topical Authority świetnie współgra z budowaniem naszego wizerunku, jako ekspertów w danej dziedzinie, a także całościowo w pozytywny sposób wpływa na działanie marketingu internetowego. Wielu ekspertów SEO postrzega Topical Authority jako przyszłościowo najskuteczniejszą strategię pozycjonowania.
tutaj przeczytasz o duplikacji treści: https://od-seo.pl/duplikacja-tresci/
One thought on “Topical Authority czyli nowoczesne pozycjonowanie!”