Data driven SEO – pozycjonowanie napędzane danymi

  • Home
  • Data driven SEO – pozycjonowanie napędzane danymi
Top 3 w SEO dzięki technical SEO.
03 paź, 2022

Data driven SEO – pozycjonowanie napędzane danymi

Pozycjonowanie stron internetowych stało się procesem, które wymaga coraz bardziej profesjonalnego podejścia oraz ogromnej wiedzy. Wielu ekspertów SEO polega na swoim doświadczeniu oraz przeczuciach, na tej podstawie budując konkretne strategie marketingu internetowego. Jednakże w obliczu ciągle zmieniających się potrzeb rynku i użytkowników oraz nieustannie ewoluujących algorytmów wyszukiwarek, samo opieranie się na intuicji i doświadczeniu przestało wystarczać. W tym miejscu cała na biało wkracza koncepcja Data driven czyli SEO napędzane danymi.

Czym jest Data Driven Seo?

To model pracy coraz powszechniej stosowany przez różnych specjalistów od marketingu sieciowego i pozycjonowania, który opiera się na analizie oraz podejmowaniu decyzji na podstawie twardych danych, czy całych ich zbiorów.

Według tej filozofii powodzenie oraz skuteczność przeprowadzanej kampanii marketingowej czy procesów pozycjonowania w sposób absolutny zależy od bazowania na sprawdzonych danych i monitorowania ich z użyciem konkretnych narzędzi analitycznych.

Wszystko dlatego, że Google nie ustala pozycji poszczególnych stron w sposób przypadkowy, a opiera się na analizach i statystykach. Algorytmy wyszukiwarek biorą pod uwagę około 200 czynników rankingowych, które zostały w nich uwzględnione właśnie z racji regularnego występowania w raportach i statystykach oraz korelacji z odpowiadaniem na potrzeby użytkownika.

Gdzie korzystamy z Data Driven Seo?

Jeśli chodzi o strategie pozycjonowania, podejście data-driven można i warto wykorzystać w wielu formach i na mnóstwo sposobów. Należą do nich następujące elementy SEO:

  • przygotowanie treści,
  • badanie słów kluczowych,
  • monitorowanie ruchu i widoczności,
  • link building,
  • analiza konkurencji

Do części z nich wystarczą narzędzia dostarczane przez Google, jak Google Search Console (GSC), Google Ads czy Google Analytics, ale do bardziej złożonej pracy ze zbiorami danych przydadzą się lub nawet wymagane będą profesjonalne narzędzia innych producentów. Jednymi z najpopularniejszych narzędzi do analizy słów kluczowych są np. Senuto oraz Semstorm. Ahrefs z kolei sprawdzi się świetnie w link buildingu i monitorowaniu linków, a Surfer przyda się podczas analizy konkurencji pod względem treści oraz planowaniu i tworzeniu tejże.

Do tej pory eksperci pozycjonowania opierali swoje działania głównie na własnym doświadczeniu i intuicji, teraz w sukurs przychodzą im zaawansowane modele matematyczne, które pozwalają łatwiej prognozować bliższe rzeczywistości wyniki, poddając analizie organiczny ruch na stronie. To bardzo nowoczesne podejście pozwalające budować przewagę i konkurencyjność.

Kolejną formą pracy w modelu Data Driven jest testowanie, które w tym modelu pozwala zgłębić znajomość działania algorytmów i dowiedzieć się więcej o zasadach ustalania rankingu w wynikach wyszukiwania. W świecie, w którym informacja jest największą wartością posiadanie wiedzy o zasadach funkcjonowania algorytmów powoduje, że prowadzone przez nas kampanie SEO są skuteczne.

Podsumowując

We współczesnym świecie, gdzie konkurencja na rynku w każdej branży jest ogromna, a firmy walczą o pozycję, Data Driven SEO to nie fanaberia, a konieczność! Tylko na podstawie twardych danych możesz zaplanować skuteczną i efektywną strategię pozycjonowania i wyciągać trafne wnioski. Pamiętać należy, że prowadzenie kampanii SEO wymaga ciągłego analizowania danych – w przeciwnym wypadku można nie nadążyć za konkurencją.

Praca w ujęciu Data Driven nie wymaga od nas korzystania z płatnych narzędzi, jednakże bez nich nie uzyskamy dostępu do wielu cennych informacji. Nie ma także jednego konkretnego oprogramowania, które zapewni wszystkie dane pomocne do prowadzenia SEO.

Jeśli chcemy skutecznie realizować procesy pozycjonowania, to korzystajmy z różnych dostępnych rozwiązań, tak tych darmowych, jak: Google Analytics, Google Search Console, jak i tych płatnych – mowa tu Senuto, Semstorm czy Ahrefs, gdyż każde z nich może dostarczyć nam istotnych informacji.

tutaj przeczytasz o Topical Authority: https://od-seo.pl/thopical-authority-nowoczesne-pozycjonowanie/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *