Artiker.pl: Skuteczna walka z gigantami w branży obuwniczej w krótkim czasie

  • Home
  • Artiker.pl: Skuteczna walka z gigantami w branży obuwniczej w krótkim czasie
articer seo
25 cze, 2024

Artiker.pl: Skuteczna walka z gigantami w branży obuwniczej w krótkim czasie

Informacje dotyczące domeny

Domena: artiker.pl
Branża: obuwie damskie
Budżet miesięczny: 10 000 zł netto
Rejestracja domeny: wrzesień 2021
Początek współpracy: grudzień 2023

Widoczność w Google na początku współpracy:

top3 = 2 frazy,
top10 = 19 fraz,
top50 = 227 fraz.

Warto odnotować fakt, iż struktura serwisu była OK, wygląd strony był profesjonalny i budził zaufanie oraz to, iż – z racji małego asortymentu – strona nie posiadała większych problemów w zakresie technical SEO. Brand nie był anonimowy i miał przyzwoity (chociaż małe biorąc pod uwagę konkurencje) miesięczny search volume.

Jakie działania zostały wykonane?

Najważniejsze działania:

  1. Optymalizacja i rozbudowa struktury serwisu oraz dobraniu bazowych słów kluczowych. Zwiększenie listy kategorii do ok. 60. Nakierowanie na nie ok. 400 fraz głównych.
  2. Utworzenie nowych kategorii i dodanie do nich odpowiednich produktów.
  3. Na początku działań optymalizacja opisów dla wszystkich kategorii i podkategorii. Dodanie ich na stronę + zmiana meta tagi. Treści zostały utworzone w NeuroWriter. Optymalizacja opisów na minimum 90%. Oprócz tego stosowanie się do naszego indywidualnego podejścia w zakresie optymalizacji treści. Zgłoszenie wszystkich adresów URL do Google przez indexing API
  4. Optymalizacja technical SEO przy użyciu Screaming Frog’a.
  5. Publikacja artykułów sponsorowanych na portalach tematycznych lub ogólnotematycznych (artykuły od 50 zł do 500 zł za publikacje)
articer

Jakie efekty zostały osiągnięte w 5 miesięcy?

  1. Wzrost widoczności (stan na 31.03):

    top 3 = 107 fraz (wzrost 5250%),
    top10 = 427 fraz (wzrost 2147%),
    top50 = 1910 fraz (wzrost 741%)
  2. Wysokie pozycje na frazy transakcyjne np.: obuwie, buty na lato damskie, buty na wiosne, botki jesienne, outlet buty, beżowe buty, traperki zimowe damskie, buty trapery damskie czy botki z cekinami.
  3. Wzrost liczby kliknięć (z 3 100 na 16 900 = wzrost 445,16%) i wyświetleń (44 000 na 948 000 = wzrost 2054%) strony – analiza ostatnich 3 miesięcy w porównaniu rok do roku.

Dlaczego to dobre Case Study? 🙂

  1. Przede wszystkim dlatego, aby pokazać, iż proste i sprawdzone metody działań SEO on-site są skuteczne.
  2. Domeny, które mają dość mały asortyment, niski budżet i brak widoczności mają szansę – przy odpowiedniej strategii SEO – walczyć z największymi w branży.
  3. Pierwsze efekty SEO (które mają realny wpływ na ruch i sprzedaż) mogą być dużo szybciej widoczne niż standardowe hasło, iż na “efekty trzeba czekać 6 m-cy”.